19/12/23

FRESCO


Técnica pictórica que emprega pigmentos de orixe mineral diluídos en auga. Por un proceso de carbonatación o muro, coa súa capa de enlucido, absorbe os pigmentos que pasan a formar parte del.
O proceso comeza pola preparación do muro para regularizar a superficie. Normalmente aplícanse dúas capas, unha primeira de area e cal (en relación 3:1) denominada arriccio, e unha segunda máis fina -revoco ou intonaco- tamén de area e cal, pero neste caso cunha area máis miúda e con maior proporción de cal. 


Ha de pintarse sobre a superficie de revoco húmida, de aí a denominación da técnica, o que esixe rapidez e impide refacer. Por iso só se revocan as superficies que se planifica pintar nunha xornada.
Para pasar o boceto ó muro, realízase unha sinopia ou sanguina que reproduce o boceto a grande escala en silueta de cor vermella. 
A denominación de sinopia ven pola arxila vermella procedente da localidade de Sinope (actual Turquía), un pigmento de alta calidade para delinear as formas en detalle.


Coa sinopia pasada sobre a capa do primeiro revoco, o arriccio, aplícase a segunda fina capa de revoco, o intonaco. Sobre ela iranse picando as formas cun punzón para espoldrexar a través o tisne dun saqueto de tela e así deixar como guía marcas das formas no muro. En ocasións tamén podía facerse o debuxo directamente.





Restos do picado na Lenda da Veracruz.
Piero della Francesca

Picados nunha preparación de Rafael

Picados nunha cabeza de Verrocchio


Nesta obra de Giotto na Capela Scrovegni, Matanza dos inocentes, o manto da muller da dereita perdeu a capa de cor polo que queda visible a sinopia.









  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Subir