No 2011, o Museo Pushkin de Moscova presenta unha mostra retrospectiva de Dior baixo o título Inspiration Dior que podemos ver neste vídeo. A inspiración destes traxes de alta costura, un total de 150, símbolo de luxo e elegancia, está novamente na arte, particularmente en pintores como Renoir, Picasso, Modigliani, Goya, Klimt ou Gauguin.
Non significa que se copien as obras ou se reinterpreten, o que os deseñadores de Dior como Galliano ou Ferré fixeron foi empregar a obra de arte como fonte de inspiración en cores, texturas, liñas, ambientes ...
Desfrutemos con esta exposición por medio das imaxes.
Mais recentemente, Kate e Laura Mulleavy, deseñadoras californianas da firma Rodarte, inauguraron unha instalación en Florencia dentro da feira téxtil Pitti Image. Os seus deseños teñen como inspiración os frescos de Frá Angélico e a obra escultórica de Bernini Éxtase de Santa Teresa
Yves Saint Laurent, deseñador francés de alta costura, ven de falecer o 1 de xuño deste 2008. Comezou a traballar na firma Dior ata que, tras distintos avatares, fundou a súa propia casa de costura, xunto a Pierre Bergé, coa que obtivo importante recoñecemento mundial. Foi o introductor do smoking e os pantalóns para a muller o que supuxo toda uha revolución andróxina no vestir feminino.
A súa afición á arte levouno a homexaer a distintos artistas plásticos: Picasso, Mondrian, Warhol, Poliakoff ou Wesselmann. A Fundación Pierre Bergé montou con estas obras unha exposición baixo o título Yves Saint Laurent dialoga coa arte (orixe das imaxes) que ven de ser presentada na Coruña coa colaboración de Caixa Galicia
Xa ves, a arte está por todas partes, non só é cousa de museos.
Xa ves, a arte está por todas partes, non só é cousa de museos.
A colección primavera-verano 2009, de John Galliano para Dior, ten unha clara inspiración na pintura flamenga
Agatha Ruiz de la Prada, que pode gustar ou non pero sempre resulta sorprendente, presentou a colección 2008 tomando como base a obra de Velázquez, As Meninas
Xa no 2009-2010 presentara a colección outono-inverno chea de elementos tomados de Dalí (ollos, ovos, caixóns, bigote, corazóns,): o surrealismo desfila pola pasarela.
Alexander McQueen, serviuse da arte na colección de outono-inverno 1997-98, onde unha chaqueta reproducía a Crucifixión do bo ladrón, obra de Robert Campin.
como antigas madonas, as modelos ocultaban o seu cabelo baixo tocas e cofias douradas de aire medieval e recordaban cando as mulleres se afeitaban para alongar a fronte. Os tecidos brillantes, a rica textura dos brocados e os drapeados,fan destacar as imprimacións de fragmentos de obras de arte.
Abaixo unhas imaxes tomadas de http://standingcinema.wordpress.com
No 2009, a inspiración está en Escher |
Na colección primavera-verán de 2006, Stella McCartney presentou vaporosos vestidos de gasa impresa con imaxes de obras pictóricas de Jeff Koons. Este artista de orixe estadounidense clasificado como neopop ou, incluso, como postmoderno ou minimal, fíxose coñecido polas súas esculturas en aceiro inoxidable, pero a imaxe que seguramente mellor coñecemos do seu traballo sexa a do can Puppy na entrada do Museo Guggenhein en Bilbao,
Coma nos casos anteriores a pasarela semellaba un desfile de lenzos en movemento, nesta ocasión con suculentos labios vermellos, espirais de cremosos chocolate, froitas xugosas,...
Mondrian está presente na colección de Balmain 2015
A colección de Dolce&Gabanna de 2008 ten a súa referencia nos lenzos de Pollock e de Julian Schnabel
Pollock na colección de Sacai-2019
- Vivienne Westwood: corsés con obras de Boucher e vestido inspñirado en Watteau
- Louis Wuitton e os lunares en cola boración con Yuyai Kusama
Pepe Jeans, Versace coas icónicas imaxes de Warhol
Dior emprega os seus primeiros deseños incluídos os de zapados
Rodarte, 2012, e van Gogh
Man Ray inspirando a Jean Castelbajac no 2011 e a Dirk Van Saene
Keith Haring por todas partes: Vivienne Westwood-1982, Castelbajac-2002, Études-2019, Sibling-2014, Tommy Hilfiger-zapatillas 2011 e relexios de Swacht
Por último revisamos a labor de Elsa Schiaparelli, deseñadora contemporánea de Coco Chanel -falamos dos anos 30-, moito máis inovadora que ela e, sen embargo, o seu nome resulta hoxe pouco coñecido.
Provocadora e rupturista, enxeñosa e sorprendente, divertida, refinada e extravagante introduciu grandes novidades no campo da alta costura: creou roupa de deporte para mulleres, incluíndo a falda-pantalón, impuxo a cor rosa shocking -rosa chicle-, empregou cremalleras visibles e ombreiras, engadía candados, ideou todo tipo de botóns, mesturou materias diferentes -plásticos, celofán,coiros barnizados-, elevou a categoría do punto.
Provocadora e rupturista, enxeñosa e sorprendente, divertida, refinada e extravagante introduciu grandes novidades no campo da alta costura: creou roupa de deporte para mulleres, incluíndo a falda-pantalón, impuxo a cor rosa shocking -rosa chicle-, empregou cremalleras visibles e ombreiras, engadía candados, ideou todo tipo de botóns, mesturou materias diferentes -plásticos, celofán,coiros barnizados-, elevou a categoría do punto.
E, se no ámbito de amistades artísticas da época, Coco Chanel optou polos cubistas, Elsa decantouse poolos surrealistas e dadaístas. Entres os seus amigos estaban Salío, Picabia, Cocteau, Man Ray,... Eles deseñaron tecidos, debuxos e accesorios para as súas coleccións, ela xugou cos principos do surrealismo borrando os límites entre realidade e ilusión, natural e artifical, alterando as escalas e desprazando a ubicación de elementos, servíndose de trampatollos.
Sobre un fondo de rosa shocking, vexamos algunhas mostras da súa creatividade: vestido- esqueleto, abrigo-escritorio, vestido-lágrimas, sombreiro-zapato, guantes con uñas, botóns de insectos e de acróiatas, xerseis con trampantollo, zapatos con pelo de mono,..... ;oito lle deben os deseñadores actuais a esta muller rompedora.
Colaboración con Cocteau
Colaboración e inspiracón en Dalí. O surrealismo tamén aplicado aos complementos e xoias