Os canteiros adoitaban deixar marcas para indicar a autoría do traballo, equivalía á súa sinatura. Outras opinións consideran que son o equivalente das facturas, marcando na pedra o punto do traballo realizado e cobrado.
Habitualmente tratase de signos sinxelos coma letras, números ou cruces, pero ás veces eran máis orixinais con figuras de ferramentas, instrumentos musicais, formas vexetais, obxectos diversos (como a chave de abaixo), etc.
Se a arte románica é unha arte simbólica, biblia pauperum, e os artesáns debían reflectir o mellor posible as ideas a transmitir, tiñan sen embargo un espazo no que traballar con maior liberdade, os canzorros. Os motivos son do máis diverso: seres fantásticos, animais, figuras humanas, anxos, formas vexetais ou xeométricas, e os máis curiosos, aqueles que representan escenas eróticas e obscenas.
Todo isto é sabido, pero, se visitamos algunhas catedrais e igrexas españolas encontramos cousas verdadeiramente asombrosas. Miras as imaxes:
1. Catedral de San Antolín de Palencia: un fotógrafo nunha gárgola |
2.- Catedral Nova de Salamanca, Portada de Ramos: un coello, un astronauta, un demo comendo un xelado, unha cegoña,...
3. Santa María a Maior de Trujillo (Cáceres): o escudo do Athletic de Bilbao nun capitel
E en Escocia na abadía de Paisley, encontramos un verdadeiro alien.
A mesma idea na Capela de Belén en Saint-Jean-de-Boiseau (Francia), mais aliens e gremlins
Todos estes xogos deben ter outro significado: está en relación coas restauracións. INVESTIGA
3. Santa María a Maior de Trujillo (Cáceres): o escudo do Athletic de Bilbao nun capitel
4. Na Catedral de Calahorra (A Rioxa), encontramos un teléfono móbil, con data das súa execución. |
E en Escocia na abadía de Paisley, encontramos un verdadeiro alien.
A mesma idea na Capela de Belén en Saint-Jean-de-Boiseau (Francia), mais aliens e gremlins
Todos estes xogos deben ter outro significado: está en relación coas restauracións. INVESTIGA