CATALOGACIÓN
Cadro de pequeno tamaño -pouco máis de medio metro-, realizado a óleo sobre táboa, obra do pintor flamengo Jan van Eyck no século XV, exemplifica da evolución da pintura gótico cara ó Renacemento, do mesmo xeito que antes, no Trecento se fixera en Italia (Giotto).
A técnica do óleo ........................ lles daba mais brillo.
Sendo unha obra de carácter relixioso coa presencia da Virxe e o Neno Xesús, tamén se trata do retrato no que o doante ou comitente, o chanceler Nicolás Rolin, un dos homes máis poderosos do momento na corte borgoñona, recibe a bendición do Neno que lexitima o seu poder. Ocupa unha posición de igual a igual, fronte á Virxe, o que non deixaría de ser unha irreverencia máxime tendo en conta que o retrato fíxose en vida. Pero non se trata da representación do mundo visible senón dunha visión interior que sente o chanceler mentres reza axeonllado na súa capela. Foi encargada polo chanceler para colocar na súa capela privada.
CONTEXTO
....
ANÁLISE (con lupa, Louvre)
O escenario: interior e exterior, o solemne e o humano da paisaxe. Punto de vista alto
a logia, o xardín amurallado e a paisaxe
Descrición: o chanceler, a Virxe, o Neno. Realismo fronte a idealización. Miradas
Dúas metades: lado terrestre - lado celestial; tamén na paisaxe do fondo. A ponte e o río
Perspectiva lineal e atmosférica
Luz e cor
Detallismo
Alegorías: flores, urracas, pavos reais,..