12/06/20

ROMANTICISMO


Xa vimos como a arte contemporánea se moveu entre dúas tendencias: voltar ó mundo clásico greco (Neoclasicismo) ou retomar os fundamentos do mundo medieval cristián.
Esta segunda visión -1790-1880- prima a subxectividade e o sentimento, é a visión romántica historicista e pintoresca en clara confrontación coa orde  e a racionalidade clasicista.

- Mantén o compromiso coa burguesía e cos levantamentos liberais (e contra da Restauración) e nacionalistas (xa non a idea do home universal da Ilustración).
- Defende o individualismo, a subxectividade e a autonomía. O artista libérase das directrices académicas, non ha de estar ó servicio do poder
- Busca inspiración no oriental e na Idade Media (arquitectura historicista), ó tempo que plasman os acontecementos do momento (loitas de liberación e pola liberdade)
- Déixanse levar polo sentimento, polo primario e visceral, pola subxectividade

Abarca un longo período de 1790-1880 no que os seus trazos se manifestan tamén na literatura ou na filososfía e cuxas manifestacións se expanden ata América

ARQUITECTURA

  • A revisión medieval da lugar a obras neo-góticas, neo-románicas, neo-bizantinas, neo-mudéxares,....
  • Deriva nunha arquitectura ecléctica que toma tamén trazos das arquitecturas tradicionais nacionais

GARNIER-Ópera de París
BARRY e PUGIN-Parlamento de Londres
NASH- Pavillón de Brihgton

L. Álvarez Capra-Igrexa Virxe da Paloma

Duomo de Cagliari

Catedral de Belgrado


ESCULTURA

  • Mantivo a conexión clasicista sumando expresividade e movemento
  • Preferencia polos temas contemporáneos


F.RUDE-A Marsellesa

CARPEUX-A danza

J. PIQUER- Infante morto

BELLVER, Anxo caído

PINTURA

  • Trazos similares ós da escultura librerándose das directrices académicas
  • Se o Neoclasicismo conectaba co Renacemento, os románticos conectan coa Idade Media e as súas ruínas e co gusto barroco polo drama
  • A paisaxe como xénero, sublime ou pintoresco; o exótico, fantástico e onírico
  • Empregan técnicas variadas: óleo, gravado, acuarela, litografía
  • Pincelada libre, texturas rugosas 

Composicións dinámica e abertas Luces vibrantes e contrapostas, potencia da cor Dramatismo, xestualidade Paisaxes (nubarróns, treboadas, oleaxes)
Delacroix
Girodet-Trioson Alenza Danby

As mostras mais representativas do romanticismo encontrámolas en Francia con dúas figuras senlleiras: Gericault e Delacroix


Inglaterra non chegou a conectar demasiado có neoclasicismo, as novas tendencias tiveron a súa mellor representación na paisaxe, paisaxes a miúdo imaxinarias que amosan a forza da natureza. A mediados do XIX a Irmandade Prerrafaelita volve a vista á pintura anterior a Rafael na procura dunha arte espiritual, simple e moralizante, posta en pé cunha moi coidada técnica, buscando a belaza aínda a costas da realidade
Dous artistas inclasificables, Blake e Füssli, móvense entre tendencias románticas pero cunha personalidade que os conecta co surrealismo e o simbolismo

PAISAXISMO: TURNER, CONSTABLE
O Temerario remolcado para o deu derradeiro atraque
Choiva, vapor e velocidade
Tormenta de neve: barco de vapor fronte á boca dun porto
Catedral de Salisbury, vista desde o xardín do pazo arzobispal
O carro de feo
Estudio de paisaxe marina con nube de choiva
PRERRAFAELITAS: ROSSETTI, MILLAIS, HUNT

Lady Lilith
Ofelia (video)

O espertar da conciencia
VISIONARIOS: BLAKE e FÜSSLI

O ancián dos días
Newton
O pesadelo

Alemaña desenvolveu unha pintura de paisaxes nas que a figura humana resulta insignificante. Nos tempos finais, o grupo dos Nazarenos -o primeiro movemento artístico organizado cuxa estética toman os Prerrafaelistas ingleses-, tornan á espiritualidade medieval cunha pintura bastante ecléctica pero chea de beleza

PAISAXISMO: FRIEDRICH

Camiñante sobre un mar de nubes

Lúa saíndo á beira do mar

Cantís brancos
NAZARENOS: OVERBECK, CORNELIUS, SCHNORR von CAROLSFELD

Italia e Alemaña

As virxes sabias e necias

Retrato de Clara Bianca von Quandt cun laúde,




Italia ten no veneciano Hayez o seu mellor representante, a súa obra, O bico, constitúe unha icona do romanticismo. Pero esta imaxe de ambientación medieval e tratamento teatral tamén contén o valor simbólico do proceso político do Risorgimento e alianza entre Francia e Italia












España cultiva o retrato (Madrazo), a paisaxe, (Villaamil) o cadro de historia (Rosales, Fortuny) e a imaxe costumista (Lucas Velázquez, Valeriano Bécquer), pero por riba de todo e de todos: GOYA.
MADRAZO,Doña Amalia de Llano y Dotres, Condesa de Vilches

PÉREZ VILLAMIL, Toledo

ROSALES,Dona Isabel a Católica ditanto o seu testamento

FORTUNY, A vicaría,Dona Isabel a Católica ditanto o seu testamento

LUCAS VELÁZQUEZ,Majas no balcón

Valeriano BÉCQUER, O baile, costumes populares na provincia de Soria










06/06/20

NEOCLASICISMO


A arte contemporánea comeza  a mediados do XVIII coincidindo con importantes cambios históricos:
a Ilustración (orde, lóxica, razón)
a revolución industrial
as revolucións liberais burguesas
Trátase dun período convulso que culmina coa asunción do poder por parte da burguesía quen imporá os seus gustos e intereses.
O artista adquire maior independencia ó non depender de comitentes ou mecenas e integrarse no mercado da arte onde ofertarse á nova clientela burguesa.
Tras dos excesos decorativos do Barroco final (rococó), asociado a demais ó Antigo Réxime,  ten lugar unha formulación sobre a estética da historia da arte buscando resposta a cal é a base da que partir nestas novas inquietudes. Non haberá unha resposta única, pola contra dúas correntes, en grande medida coetáneas, encontran os fundamentos en presupostos diferenciados:
-Para o Neoclasicismo a base será o mundo clásico grecolatino.
-Para o Romanticismo débese tornar a mirada ó mundo medieval cristián e as aportacións do ámbito oriental.
En todo caso, a partir deste momento, os estilos artísticos xa non van a durar séculos senón que van sucederse uns a outros a grande velocidade, e sempre con epicentro en Francia.

NEOCLASICISMO (1750 -1820)



Füssli, O artista desesperado diante da
grandeza das ruínas antigas
Autodenomínase "estilo verdadeiro" que pretende servir á nova sociedade por medio dos valores clásicos da arte, razón e moralidade, ao tempo que amosa o esplendor dunha civilización clásica ordenada.
O réxime liberal burgués acepta as premisas neoclásica pola súa conexión coas democracias gregas e a república romana, converténdoa no modelo oficial. As Academias serán as encargadas de fixar unha estrita normativa que acabou por limitar a creatividade individual pero que logrou impoñer unha arte uniforme, con modelos universais
Opta, pois, por volver a mirada ó pasado no lugar de crear un estilo novo recuperando na Antigüidade uns modelos exemplarizantes (tamén morais como a figura do heroe) cheos dunha serenidade desaparecida pola dislocación de formas e a embriaguez decorativa barroca
Os referentes tómanse das recentes descubertas de Herculano e Pompeia, de estudios sobre obras clásicas (Villa de Adriano) e de publicacións sobre o mundo greco-romano (augafortes de Piranesi, debates estéticos de Winckelmann: A única maneira para que cheguemos a ser grandes ou, se isto é posible, inimitables, é imitar os antigos). Os seus inicios hai que conectalos tamén co Grand Tour, a viaxe formativa das clases altas inglesas -logo seguidas polas doutras nacionalidades- que percorría con especial interese Italia e comezaron as coleccións de pezas artísticas.

Zoffany Piranessi


ARQUITECTURA

  • Emprega a linguaxe clásica, grega mais que romana: canon, ordes e proporción, horizontalidade, predominio de estruturas con formas xeométricas claras (a razón) sobre ornamental (artificio)
  • Perfección técnica
  • Monumentalidade
  • Reaparecen os arcos de triunfo
  • Ás veces domina a copia sobre a imaxinación

ACADEMICISMO FRANCÉS
VIGNON-Igrexa da Madelaine
FONTAINE e PERCIER- Arco do Carrusel
SOUFFLOT- Panteón
NEOPALLADIANISMO INGLÉS
ROBERT ADAM-Kedleston Hall
IÑIGO J0NES- Queen's House
SMIRKE- Pórtico Museo Británico
ARQUEOLOXISMO ALEMÁN
KLENZE- Gliptoteca de Múnic
LAGHANS- Porta de Brandeburgo
SCHINKEL- Museo Altes
ESPAÑA e o reformismo borbónico
VILLANUEVA- Observatorio
VILLANUEVA- Museo do Prado
SABATINI-Porta de Alcalá
VISIONARIOS DA ILUSTRACIÓN
BOULLÈE- Proxecto do Cenotafio de Newton
LEDOUX, Proxecto casa do xardiñeiro
LEDOUX, Saline royale d'Arc-et-Senans
EXPANSIÓN DO NEOCLASICISMO A AMÉRICA
Palacio da Corte Suprema, Washington
Capitolio, Washington
Capitolio de Virxinia


ESCULTURA

Preferencia pola mármore, sen cor ó tomar os referentes arqueolóxicos
Temas mitolóxicos, retratos, monumentos conmemorativos
Busca a beleza ideal, con actitudes repousadas e sereas, eliminando todo exceso
Resultan figuras petrificadas, atemporais
Amosa un gran dominio técnico e gran pureza formal, pero resulta unha arte fría

A. CÁNOVA
Partindo do natural idealiza as formas. Refinamento e elegancia. Recupera temas mitoloxcios
Paulina Bonaparte como Venus victoriosa Eros e Psique As tres Gracias Hércules e Licas
THÖRWALDSEN
Pureza formal. Inexpresividade. Preferencia polos temas mitolóxicos
As tres Gracias Ganimedes Jasón Psique
EN ESPAÑA
Fonte de CibelesFrancisco GUTIÉRREZ
Fonte de NeptunoJuan Pascual de Mena
Monumento a Daoíz e VelardeAntoni Solá
Lucrecia mortaDamià Campeny

PINTURA

Ó carecer de modelos clásicos pintan como se se tratara de escultura
Preferencia do debuxo sobre a cor (o tema das copias)
Luz clara e fría
Contornos moi definidos para obter a máxima claridade do representado
Luz difusa e dura que proporciona ás figuras o carácter de estatua
Composicións ordenadas, pechadas, claras e simétricas. Un tanto artificiosas
Transmite valores de virtude cívica, patriotismo e heroísmo
Perde a naturalidade introducida polo Barroco cunha expresividade contida
Temas da Antigüidade clásica e figuras históricas






  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Subir