Denominación dada por Vasari ó relacionalo coa arte dos godos ou dos bárbarosArte urbana que ten a súa orixe na Ile de France
CAMBIOS ECONÓMICOS
- Medra a produción (avances técnicos, crecemento demográfico, cava de novas terras, ...
 - A existencia de excedentes reactiva o comercio e as comunicacións
 - Economía precapitalista: moeda, letra de cambio, banca
 - Renacen as cidades (burgos)
 
- Unha nova clase a burguesía, urbana e enriquecida, se convirte en mecenas
 - Universidades, orixe dun movemento laico e cosmopolita á marxe da Igrexa, con preocupacións máis terreais
 
- Fractura do sistema feudal e prefiguración dos estados modernos
 
- Máis humano e emotivo sensibilidade máis realista
 - As ordes mendicantes -franciscanos e dominicos- nacidas no s.XII impulsan o naturalismo e ó subliñar a importancia da predicación crean a necesidade de amplas igrexas dunha soa nave
 
- Protogótico impulsado pola reforma cisterciense de Bernardo de Claraval. Emprega o arco apuntado e as bóvedas de crucería (análise do mosteiro de Oseira), pero defende unha arquitectura cinguida ó esencialmente funcional carente de todo ornato
 - A concepción do abade Suger materializada en Saint Denis: a igrexa representa a Xerusalén celeste e a luz simboliza a divindade. Será a liña que sigan as grandes catedrais: elevación, luminosidade, riqueza ornamental.
 
ETAPAS
- Fase inicial, Francia, mediados do s. XII
 - Plenitude, s.XIII
 - Final- gótico flamíxero
 
Italia, en cambio, avanza cara ó Renacemento desde o XIV
ARQUITECTURA
Tipos de edificios- civís: lonxas, concellos, pazos, hospitais
 - relixiosos: catedrais, igrexas e mosteiros
 
- elevados = o eixo vertical une a terra e o ceo dirixíndonos a Deus
 - cheos de luz = a luminosidade da divindade
 - ornamentados: esculturas e relevos, vidreiras, retablos, sillerías dos coros,...
 
Conseguilo foi posible gracias ós cambios estruturais, especialmente os producidos nos sistemas de abovedamento (bóvedas de crucería), no sistema de contrarresto de empuxes (arcobotantes) e nos arcos (arco oxival, de dous centros)
O mestre-arquitecto adquire consideración social (a miúdo se enterra na Igrexa que constrúe). TRAZOS ESTILÍSTICOS E TÉCNICOS
| 
    
 Modelo das igrexas románicas de peregrinación, modificacións que crean maior un idade espacial. O transepto sobresae pouco, o cruceiro queda situado no centro (referencia ó corpo humano: corazón= razón e emoción)  | 
    
 Chega á planta salón ó non destacar nada o transepto  | 
    
 Macrocefalia -referencia ó corpo humano: corazón= razón e emoción-, ás veces con dobre xirola Prefire as absidiolas pligonais  | 
  
| SOPORTES | CAPITEIS | ARCO OXIVAL | 
| Piar de baquetóns/piar fasciculado (finas columnas que veñen dos nervios das bóvedas) |  
 Menor importancia ó quedar lonxe da vista, perden carácter individual, forman unha estreita faixa ou capitel corrido. O mesmo sucede coa basa  | 
    
De dous centros, exerce menos presión lateral ó apoiarse mutuamente os seus segmentos.Facilitou dar maior altura.  A miúdo con tracería  | 
  
 ![]() Carpanel, de tres centros (dous na liña de impostas e outro máis abaixo)  | 
    Conopial, de catro centros(dous interiores na liña de impostas e dous exteriores) | Trilobulado | 
| 
 Cuatripartita: dous arcos ou nervios oxivais que se entrecruzan no centro (clave). Coma un esqueleto sustentan o peso e o transmiten ós soportes. O espazo entre os nervios cóbrese con plementería (cada sector é un plemento) que pode chegar a ser perforada Sobre tramo rectangular denomínase barlonga A sección oxival dálle tamén maior resistencia e reduce os empuxes laterais. Os muros quedan liberados da función sustentante  | 
    
Sexpartita
 | 
    Bóvedas de ligaduras simples | 
| De ligadura en abanico | ||
| Arcobotantes para transmitir os empuxes | Botarel a modo de contraforte exento para dar altura e liberar o muro | 
 Se a nave lateral é moi ancha precisa arcobotantes de dobre voo  | 
  
| GÁRGOLA | ||
| As augas verten ó exterior polas gárgolas nas que rematan as canles que discorren polos arcobotantes | Chapiteis | Agullas e pináculos | 
| ALZADO INTERIOR | ILUMINACIÓN | FACHADAS | 
| 
Elevadísima nave central con abundantes ventanais. En xeral  mais vano que muro O máis habitual son tres niveis  | 
    
 Ventanais de tracería (tetrafolios, trilóbulos, formas flamíxeras) e vidreiras (grellado de ferro e vidro chumbado). Delimitación lineal e figuras esquemáticas, planas e sen volume Incrementan a luminosidade do interior cunha luz tamizada. Producen un espacio interior desmaterializado, simbólico  | 
     
Tres (no transepto e nos pés) enmarcadas por torres A principal transmite a estructura interior -coma un corte transversal-. Semella un retablo con corpos e rúas Verticalidade subliñada polos pináculos e compensado polas galerías (galerías de reis en Francia) Engade rosetóns con vidreiras  | 
  
|  
 Incrementa o abucinamento con mais arquivoltas. Inclúe gabletes  | 
    
Tímpano dividido en rexistros horizontais Nas arquivoltas as figuras dispóñense lonxitudinalmente  | 
    Parteluz e estatuas-columna baixo doselete nas xambas | 
ESCULTURA
Comeza a liberarse da arquitectura: mantense no exterior -arquivoltas, tímpanos, xambas, parteluz- mentres desaparece do interior (vidreiras)Incrementa a escultura exenta
Escultores recoñecidos: Nicolás Pisano, Gil de Siloé,
| Maior  relevancia dos temas marianos A Virxe sempre xoven, fermosa e doce. Actitude maternal  | 
    ||
Deus misericordioso substitúe o Pantocrátor e os temas apocalípticos. A Resurreción salvadora A dor da Crucifixión para provocar a compaixón. Tres cravos  | 
  
TRAZOS FORMAIS
| Tende a liberarse do marco arquitectónico | Perde rixidez e gaña mobilidade con un suave contraposto | 
Formas naturalistas idealizadas  Expresa a idea dignificando a realidade  | 
  
    
Rostros individualizados.  Trazos repetidos: cabeza pequena, triangular, ollos resgados.  | 
| Relacións entre as figuras | Realismo xestual para expresar sentimentos (afectos, sorriso, sufriento) | Canon alongado | Volumetría en formas e roupaxes | 
| Disposición lonxitudinal nas arquivoltas | Doseletes e repisas | Sepulcros (Doncel de Sigüenza) | Retablos (Gil de Siloé) | 
PINTURA
A desaparición do muro nas construccións góticas significou a eliminación de pintura nos interiores das igrexasDesenvólvese noutros ámbitos: os libros de miniaturas e os retablos (pintura sobre táboa)
Caracterízase por:
- A similitude coa escultura, aínda que máis variedade
 - O predominio da línea sobre a cor
 - Os fondos dourados, símbolo do sobrenatural, de tradición bizantina
 




























